Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φοιτητικό Πάσο


 Ηλεκτρονικά θα πραγματοποιείται, από σήμερα, η διαδικασία υποβολής αίτησης για το φοιτητικό πάσο. Σκοπός του ηλεκτρονικού πάσο είναι ο εκσυγχρονισμός του τρόπου διανομής και της μορφής του πάσο, καθώς και ο εξορθολογισμός του συστήματος, ώστε οι δικαιούχοι - και μόνο αυτοί - να λαμβάνουν το δελτίο ειδικού εισιτηρίου.
Παράλληλα, διευκολύνονται οι γραμματείες των τμημάτων  από  μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία πολλές φορές κατέληγε να «ανατίθεται» στις φοιτητικές παρατάξεις.

Τι ίσχυε μέχρι σήμερα: Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, για το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011, εκτυπώθηκαν πάνω από 650.000 δελτία ειδικού εισιτηρίου. Στα Ιδρύματα στάλθηκαν περίπου 505.000 πάσο επιβαρύνοντας τους προϋπολογισμούς τους με πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ. Είναι προφανές ότι ο αριθμός των δελτίων που διανεμήθηκαν δεν αντιστοιχεί σε καμία περίπτωση στους πραγματικούς δικαιούχους με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους προϋπολογισμούς των Ιδρυμάτων, του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).
Το σύνολο των φοιτητών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου (προπτυχιακοί ως και τα ν+2 έτη σπουδών, μεταπτυχιακοί και υποψήφιοι διδάκτορες), που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα των Ιδρυμάτων, είναι ενεργοί και δικαιούνται πάσο ανέρχεται σε 364.380. Συνεπώς εκδόθηκαν 140.000 περισσότερα πάσο.
 Με βάση τους υπολογισμούς του ΟΑΣΑ, κάθε δελτίο ειδικού εισιτηρίου επιφέρει ένα σημαντικό κόστος. Επομένως, η χορήγηση του πάσο σε χιλιάδες μη δικαιούχους, επιφέρει ζημία στα ΜΜΜ αρκετών εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ που δαπανούσαν τα Ιδρύματα μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος των φοιτητών για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων φοιτητικής μέριμνας (σίτιση, στέγαση, ανταποδοτικές υποτροφίες κτλ.).
Τι κερδίζει ο φοιτητής με το νέο πάσο; Τα οφέλη για το φοιτητή είναι πολλαπλά. Συγκεκριμένα:
• Δεν επιβαρύνεται με τα έξοδα των έντυπων φωτογραφιών. Η φωτογραφία μπορεί να προέλθει από οποιαδήποτε ψηφιακή φωτογραφική μηχανή ή κινητό τηλέφωνο. Το κόστος παραλαβής για το φοιτητή είναι 2,46 ευρώ.
• Μπορεί να πραγματοποιεί την αίτηση του ηλεκτρονικά, χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική του παρουσία στην γραμματεία του τμήματός του.
• Μπορεί να παραλαμβάνει το πάσο σε σημεία διανομής που τον εξυπηρετούν καλύτερα, ακόμα και αν αυτά δεν είναι κοντά στο Ίδρυμα όπου σπουδάζει. Σε κάθε περίπτωση ο φοιτητής ειδοποιείται μέσω email και κινητού τηλεφώνου για την παραλαβή του πάσο.
• Το νέο πάσο έχει τα τελευταία σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφαλείας: δεν μπορεί να αντιγραφεί και είναι ανθεκτικό στη χρήση.
• Στο νέο πάσο τα στοιχεία του δικαιούχου αναγράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες. Με τον τρόπο αυτό θα είναι δυνατή η πρόσβαση σε υπηρεσίες προς φοιτητές άλλων χωρών, χωρίς να είναι απαραίτητη η έκδοση νέων καρτών.
• Μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας για τη χορήγηση του πάσο θα είναι δυνατή η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών προς τους φοιτητές τόσο από τα ιδρύματα και την πολιτεία (πρόσβαση σε εστίες, σίτιση, βιβλιοθήκες κτλ.) όσο και από ιδιώτες.

 Αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν οι φοιτητές πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, αρκεί να μην είναι ήδη κάτοχοι τίτλου για τον κύκλο σπουδών με βάση τον οποίον αιτούνται και να μην έχουν ξεπεράσει τα κανονικά έτη σπουδών.
Αναλυτικές οδηγίες, καθώς και βίντεο επίδειξης υπάρχουν  στον διαδικτυακό  τόπο http://paso.minedu.gov.gr , ενώ οι δικαιούχοι θα μπορούν να επικοινωνήσουν με το ειδικό γραφείο αρωγής στο 801-11-31400 (από σταθερό) ή στο 210-7724375 (από κινητό), από Δευτέρα ως Παρασκευή από τις 09:00 ως και τις 17:00.

 Πηγή  http://www.diorismos.gr/Dpages/news/viewnews.php?nid=10978&spec=edu&type=1

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Hachiko: A Dog's Story

  Παιδιά η ταινία τα "σπάει " , η ιστορία ξεκινάει με την τυχαία συνάντηση ενός καθηγητή και ενός σκύλου, ο καθηγητής φροντίζει το κουταβάκι ώσπου τελικά αναπτύσσεται μεταξύ τους μια ¨σχέση πίστης - φιλίας και αγάπης " . Στο τέλος η ταινία αφήνει στο θεατή έντονα συγκινησιακά συναισθήματα .  Αξιολόγηση 08 Trailer  http://www.youtube.com/watch?v=rUNQjYe870A&feature=fvsr

Το πιο μικρό αυτοκίνητο

 Το Peel P50 είναι ένα τρόπον τινά αυτοκίνητο, γνωστό εδώ και δεκαετίες, καθώς μπήκε στην παραγωγή το 1962 από την εταιρεία Peel Engineering, που κατάφερε να κατασκευάσει μερικά από τα πιο μικρά αυτοκίνητα στον κόσμο.     Το Peel P50, μάλιστα, κρατά από τότε τα «σκήπτρα» ως το μικρότερο αυτοκίνητο που έγινε ποτέ, με βάρος που δεν ξεπερνά τα 59 κιλά, μήκος 1,37 μέτρα και πλάτος 1,04 μέτρα. Ό,τι πρέπει δηλαδή για να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια στις τρεις ρόδες του τον οδηγό και τα… (λίγα) ψώνια του!     Δημιουργός του ήταν ο Cyril Cannel, ο οποίος οραματίστηκε να κατασκευάσει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που θα διευκόλυνε το χρήστη στις μετακινήσεις του και θα ήταν εύκολο στο παρκάρισμα, τόσο πολύ μάλιστα που ο οδηγός μπορεί να το μεταφέρει με το χέρι του και το τοποθετήσει όπου θέλει!     Η ταχύτητά του δεν ξεπερνά τα 60 χιλιόμετρα/ώρα, ενώ το design του έλαβε τα καλύτερα σχόλια. Λευκό, κόκκινο ή μπλε, το Peel P50 ξεχωρίζει με το σχεδιασμό του, θ

The Wolverine

  Υπόθεση: